Ben jij in het bezit van je EHBO-diploma of -certificaat en lijkt het je wat om vrijwilligers bij Scouting instructies te geven over EHBO? Wordt dan thema-instructeur EHBO bij Regio Vlietstreek!

Scouting Nederland en het Rode Kruis hebben een samenwerkingsovereenkomst getekend. Het doel van deze samenwerking is om alle kaderleden van Scouting Nederland competent te maken met enkele basisvaardigheden EHBO. Om dit doel te bereiken leidt Scouting Academy thema-instructeurs op, die in de regio’s de cursussen verzorgen.

Binnen de regio Vlietstreek is een leuk en enthousiast team bezig met het geven van de cursus aan cursisten. Wij hebben echter veel aanvragen ook van de regio's om ons heen en kunnen dus nog wel wat hulp gebruiken!

Wat zijn thema-instructeurs EHBO?

Rondom de basiskwalificatie EHBO zijn er twee functies: de vakopleider en de thema-instructeur. Scouts met een geldig EHBO-diploma of -certificaat kunnen thema-instructeur worden op regioniveau. Als thema-instructeur kan je de snelcursus EHBO geven. Je bent dus verantwoordelijk voor het kwalificeren van alle cursisten van je praktijkles.

Hoe word ik thema-instructeur?

Meld je interesse bij Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. De eerst volgende training wordt gegeven op: 28-10, 18-11 en 9-12. Er zijn nog een aantal plekken vij

Voorafgaand aan de training volg je zelf de e-learning, daarna volg je een training van 4 dagdelen door een vakopleider. De training gaat over onderwerpen als didactiek, het praktische gedeelte van de cursus en meer. Het laatste dagdeel bestaat uit het geven van je praktijkles aan cursisten, dit is je assessment.

Verloopt mijn kwalificatie als thema-instructeur?

Ja. Daarom vindt er jaarlijks een landelijke bijeenkomst plaats. Tijdens deze bijeenkomsten komt al het geleerde weer voorbij. Door deze bijeenkomst bij te wonen blijf je ook gekwalificeerd.

Wat wordt er behandeld in de snelcursus?

Alles over de snelcursus vind je op de pagina EHBO snelcursus van Scouting Nederland, of email naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.