Als vrijwilliger bij Scouting vorm je een onmisbare schakel bij de persoonlijke ontwikkeling van jeugdleden. Daarom is het belangrijk dat je jezelf ook als vrijwilliger blijft ontwikkelen. Of het nu gaat om ontwikkelen als leidinggevende, praktijkbegeleider, of bestuurder van een scoutinggroep, voor al deze zaken biedt Scouting Academy Vlietstreek trainingen aan.

Het systeem van deskundigheidsbevordering binnen Scouting wordt de Scouting Academy genoemd. Wat je al kunt, hoef je met Scouting Academy niet opnieuw te leren. Wat je leert binnen Scouting, kun je ook buiten Scouting gebruiken. Dat leren doe je op je eigen manier. Eén van die manieren is het volgen van trainingen.

Hieronder schetsen we kort hoe Scouting Academy werkt en hoe je van beginnend leiding naar gekwalificeerd leiding kunt groeien.

GEZOCHT:

We zoeken een coördinator Scouting Academy om het systeem van deskundigheidsbevordering in de regio te helpen ontwikkelen samen met de trainingsteams, de praktijkcoaches en het regiobestuur.

Vacature Coördinator Scouting Academy

Vacature Praktijkcoach