Hallo Explorerbegeleiders,

Maandag 09 oktober is er bij de Damherten in Leidschendam een Roverway 2018 informatiebijeenkomst en aansluitend een Regio Explorermeeting.

Het zou fijn zou zijn wanneer jullie er bij zijn en neem ook geïnteresseerde Explorers mee. Dus safe the date. De organisatie van Roverway zoekt voor haar organisatieteam "Programma Den Haag" vrijwilligers die het leuk vinden om mee te helpen een uitdagend programma te organiseren. Deel dit bericht met andere leden van je groep.  Hoe mooi is het als er (ca 10) vrijwilligers een prachtig Programma onderdeel neer gaan zetten. Zie onderstaande tekst.

Alvast bedankt voor je medewerking in deze! En tot ziens op 09 oktober anders een bericht van afmelding.

M.v.g.  Maarten Drabbe

Scouting Regio Vlietstreek

Brief Roverway 2018

In 2018 komt Roverway naar Nederland toe! Een Europees (WAGGGS en WOSM) evenement voor jongeren van 16 t/m 22 jaar (roverscouts). Een internationaal event waar ca. 3000 Rovers & Rangers elkaar ontmoeten, uitdagingen aangaan en bovenal een geweldige tijd hebben!

De opening van de Roverway zal plaats vinden in en rond Den Haag op 23 juli 2018. Gedurende de hele dag zullen de deelnemers aankomen op een locatie in de omgeving Den Haag (deze locatie ligt nog niet vast). 's Avonds zal op dit terrein de openingsceremonie gehouden worden.  Maar gedurende de dag willen we de Rovers ook een uitdagend programma aanbieden op het terrein zelf en in de stad Den Haag.

Nu zijn wij op zoek naar mensen uit de regio Den Haag die willen helpen met invulling geven aan deze dag. Je zult in een team aan de slag gaan om een aantal activiteiten te organiseren in en rond Den Haag. In dit team werk je onder het hoofd Team Den Haag, Noortje Wittink en ben je onderdeel van het Team Program Opposites onder leiding van Joost van Daele uit de Steering Committee en Geeske Pluijmers als Supporter.

Wat verwachten we van jou?

Je bent 23+. Je bent creatief en weet enthousiasme over te brengen. Je weet de roverscouts te motiveren en zorgt samen met een team ervoor dat de Roverway goed begint. Je hebt affiniteit met de leeftijdsgroep roverscouts en spreekt, verstaat en schrijft behoorlijk Engels. Een andere Europese taal is een pré. Uiteraard behoort lidmaatschap van Scouting Nederland, VOG tot je standaard bagage.

De tijdsbesteding zal ongeveer 1 dagdeel per week zijn, oplopend tot ongeveer 2 dagdelen per week als de Roverway er aan komt. Ook hebben we iedere 10 weken een planningsweekend, waarbij het hele planning team samenkomt.

Zou jij graag willen helpen een onvergetelijke start neer te zetten van de Roverway 2018. Meld je dan aan door te mailen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. en/of Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Doe dit bij voorkeur zo snel mogelijk,

Ben je nieuwsgierig geworden?

Kom dan 9 oktober om 20.00 langs bij

Scouting De Damherten

Van Ruysdaellaan 3D

2264 TK Leidschendam

Parkeren kan op het parkeerterrein van de tennisbaan.

Dan zullen wij aanwezig zijn om al je vragen te beantwoorden en kun je even kennis komen maken.

Ook zullen we aanwezig zijn tijdens de Scout-In. Dus kom ook dan vooral even langs de Roverway stand om kennis te maken of voor meer informatie.