PRAKTIJKBEGELEIDERS; Geef het goede voorbeeld en zorg dat jij ook gekwalificeerd bent!

Dat kan, want op zaterdag 9 februari 2019 organiseren de regio’s in Zuid Holland gezamenlijk een training voor de praktijkbegeleiders.
In deze ééndaagse training gaan we in op de taken en verantwoordelijkheden van de praktijkbegeleider. Je krijgt zicht op hoe jouw rol als coach of begeleider eruit ziet. Het bij antwoord op de vraag hoe je de leiding van jouw groep kunt motiveren, Hoe motiveer je ze om te werken aan zijn/haar persoonlijke ontwikkeling. Ook gaan we in het registreren in SOL.

Samen met andere praktijkbegeleiders ga je aan de slag met de aan de praktijk gerelateerde opdrachten. Met een mooie mix van theorie en praktijk maakt de training geschikt voor alle praktijkbegeleiders. Het maakt niet uit of je aankomend, nieuw of al een ervaren praktijkbegeleider bent.

Na deze training is een groot deel van het theoriegedeelte behandeld. Je kunt aan de slag met jouw eigen kwalificatie als praktijkbegeleider. Hiervoor neem je contact op met de praktijkcoach in jouw regio. Jouw kwalificatietraject ziet er hetzelfde uit als het kwalificatietraject van de leiding.
Het verschil is dat jij nu zelf gekwalificeerd wordt. Dat is ook een mooie ervaring voor jou die je mee kunt nemen in jouw functie als praktijkbegeleider.

De training wordt gegeven bij:
Scouting Impeesa
Lagelandsepad 47
3062CH Rotterdam
Schrijf je snel in via SOL