In de laatste nieuwsbrief van Regio Vlietstreek hebben we de bijeenkomst voor praktijk- en groepsbegeleiders al aangekondigd. Op maandag 17 september 2018 van 19:30 uur tot 22:00 uur in clubhuis van de Gordongroep, Bosgang 2, 2287 DD Rijswijk, bij de Tubasingel.

De bijeenkomst gaat door en zal worden geleid door Peter Kloosterboer en Bob van Bree.

Tijdens de bijeenkomst zal geïnventariseerd worden aan welke trainingen/workshops de groepen behoefe hebben. Hierbij moet men onder andere denken aan vervolgtrainingen, scoutingspel en -technieken, omgaan met gedrag en besturen en communiceren. We zullen verslag doen van de landelijke en regionale ontwikkelingen binnen Scouting Academy en het aanbod van trainingen en workshops.

Het trainingsteam heeft deze week op voorhand de training leidersvaardigheden gesplitst in Bevers-Welpen en Scouts-Explorers op signalen dat groepen veel kandidaten voor de trainingen hebben. We horen maandag graag of die behoefte klopt.

Zie voor trainingen het onderstaande bericht.

We willen ook horen hoe de samenwerking tussen praktijkbegeleiders en praktijkcoaches verloopt en of de groepen behoefte hebben aan trainingen en ondersteuning voor nieuwe praktijkbegeleiders.

Speciale aandacht zullen we besteden aan de vervulling van de openstaande vacatures voor praktijkcoaches. Profiel Praktijkcoach staat op regiowebsite. Kijk eens goed in de groep rond of daar iemand mogelijk interesse in zou hebben. Zonder praktijkcoaches geen kwalificaties. Scouting Academy werkt alleen als iedereen daar een meewerkt.

Meldt je aan voor 17 september via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. ook als je niet kan komen horen we dat graag.

Met vriendelijke groet,

namens SA- en trainingsteam